Jeżeli jesteś rodzicem autystycznego dziecka, pewnie zastanawiasz się, czy możesz posłać je do przedszkola. Nad tą kwestią zastanawia się wielu rodziców, również tych, których dzieci mają zespół downa czy inne, fizyczne niepełnosprawności. Czy dziecko niepełnosprawne może i powinno chodzić do przedszkola Gniezno? Jeśli tak, to do jakiego?

Czy dzieci niepełnosprawne mogą chodzić do przedszkola?

Tak naprawdę każde dziecko jest inne. Dotyczy to również dzieci z autyzmem czy na przykład zespołem downa. Nie jest powiedziane, że każde dziecko autystyczne będzie się dobrze odnajdywać w przedszkolu, podobnie, jak nie jest powiedziane, że nie będzie się odnajdywać. Wpływ ma tu wychowanie, ale też samo przedszkole. Wiele osób uważa, że prywatne przedszkola są zdecydowanie lepsze od placówek publicznych. Czy to prawda? Pod uwagę należy wziąć kilka spraw. Po pierwsze – wyposażenie. Rzeczywiście nierzadko wyposażenie przedszkola Gniezno prywatnego i publicznego to przedszkola niepubliczne Gniezno wypadają lepiej. Znajdzie się tam nowsze meble, zabawki, gry, kolorowanki, prawdopodobnie ściany będą częściej odmalowywane i tak dalej. Jednak są to rzeczy, na które większą uwagę zwracają dorośli, a nie dzieci. Jednak inaczej sprawy się mają, jeśli dziecko jest niepełnosprawne fizycznie lup cierpi z powodu upośledzenia umysłowego. Wtedy łatwiej znaleźć przystosowane przedszkole z wykwalifikowaną kadrą wśród placówek prywatnych. Mimo to, zgodnie z prawem rodzice dziecka z autyzmem mogą wybrać przedszkola ogólnodostępne, integracyjne i specjalne.

przedszkola Gniezno

Dlaczego warto zapisać niepełnosprawne dziecko do przedszkola Gniezno?

Każde dziecko w wieku przedszkolnym zapamiętuje i uczy się najwięcej. Dzięki obcowaniu z różnymi dziećmi twoja pociecha uczy się współpracy, uczy się też mówić, jeść różne posiłki. W przedszkolach na porządku dziennym jest śpiewanie, uczenie się wierszyków na pamięć. Wszystko to rozwija. Dziecko niepełnosprawne, które od przedszkola ma kontakt  z rówieśnikami jest pewniejsze siebie i lepiej radzi sobie z innością w szkole podstawowej.